کاوشگر

کاوشگر

کاوشگر

کاوشگر

لیست قیمت بلوک گازی - هبلکس - بلوک سبک

کیفیت بتن هوادار گازی اتوکلاو شده بسیار بالاتر از نوع بتن سبک بدون اتوکلاو می باشد.

در بتن هوادار گازی اتوکلاو شده، محصول با واکنش سیلیس میکرونیزه و آهک میکرونیزه تبدیل به سیلیکات کلسیم می شود و بسیار هم پایدار و مقاوم می باشد ولی در بتن سبک بدون اتوکلاو ملات سیمانی سخت شده و مقاومت کمتری نسبت به هم خانواده خود دارند.
در تولید بتن هوادار اتوکلاو (بلوک گازی اتوکلاوی) و غیر اتوکلاو از پودر آلومینیوم جهت ایجاد گاز استفاده می شود.
خطوط تولید بلوک سبک AAC بسیار پیشرفته و کاملاً صنعتی میباشد و نوع بلوک سبک غیر اتوکلاو آن معمولاً کارگاهی است.

بلوک سبک گازی به انواع بتن سبک متخلخل گویند که اغلب در ساختمان سازی کاربرد دارد. بتن سبک گازی در دو نوع بلوک AAC و NAAC تولید می شوند که هر دو آنها دارای ویژگی های مشابهی هستند. ویژگی های هر دو نوع بتن سبک گازی عبارت است از:

– وزن بسیار سبکی دارند.

– عایق صدا و حرارت هستند.

– در زمان آتش سوزی از انتشار آتش به دیگر بخش ها جلوگیری می کنند.

در کنار ویژگی های مشابه دارای یک سری تفاوت هایی هستند که در ادامه به آنها اشاره می شود.

برخی ویژگی‌های بلوک سبک گازی:

بتن های سبک گازی به دلیل پایه سیلیس در برابر آتش سوزی مقاومت بالایی از خود نشان می دهند و از انتشار آتش به دیگر قسمت ها جلوگیری می کنند . این مسئله با ضخامت بتن رابطه مستقیم دارد هرچه بتن ضخیم تر، مقاوم تر است.

از دیگر ویژگی های بتن سبک گازی مقاومت بالای آن در برابر فشار است و در این خصوص دارای تمام استانداردهای ۸۵۹۳ و ۸۵۹۶ است. این مقاومت در برابر زلزله بسیار حائز اهمیت است.

عایق حرارتی بودن بتن سبک گازی با وزن آن رابطه عکس دارد هر چه بتن سبک تر در برابر سرما و گرما مقاوم تر است. در نتیجه اغلب افراد برای کاهش هزینه های انرژی و جلوگیری از اتلاف آن از بتن سبک گازی استفاده می کنند. در برخی از مناطق سرد گرم نگهداشتن منازل و دیگر کان ها بسیار مهم تلقی می شود بدین خاطر از بتن های گازی جهت جلوگیری از اتلاف انرژی استفاده می شود.

بتن های سبک گازی در سطح دارای تخلخل هایی هستند که سبب ایجاد کمترین درز در سطح و عبور رطوبت می شود.

صدا از بتن گازی سبک و بتن گازی عبور نمی کند بدین خاطر اغلب  معماران در ساختمان ها همچون هتل ها، بیمارستان و بعضا در دیوار اتوبان ها از بتن های سبک گازی استفاده می کنند.

ابعاد در بتن های سبک از ابعاد انواع آجر بیشتر ولیکن وزن کمتری را دارند بدین خاطر ساخت و سازها و دیوار چینی ها به سرعت انجام می شود  علاوه بر آن حجم بزرگ سبب کم مصرفی ملات نسبت به استفاده از آجر می شود و در نتیجه کار ساخت و ساز سریع تر انجام می شود و از طرفی هزینه کمترین به کارگران پرداخت می شود.

در واقع ویژگی های بتن سبک گازی از جمله سبک وزن و مقاومت بالای آنها، مخارج ساختمان سازی را کاهش می دهد و علاوه بر سبکی ساختمان سبب کاهش هزینه های فونداسیون در پی ساختمان می شود.

یکی از مشکلاتی که در منازل افراد با ان مواجه هستند سفت بودن دیوار ها در زمان سیم کشی و دیگر فعالیت های تاسیساتی است در حالی که در بتن ها سبک به راحتی و با زدن چند ضربه سوراخ مورد نظر ایجاد می شود.

ابزار هبلکس

بست هبلکس

بلوک سبک

بلوک هبلکس

بلوک اتوکلاو شده

کاربرد بلوک اتوکلاو شده

چارچوب ساختمان و دیوارها:

بلوک اتوکلاو شده به دلیل ساختار منحصربه فرد خود به وفور در دیوارها و چارچوب ساختمان استفاده می‌شود. به چند دلیل می‌توان از این بلوک در دیوارها استفاده کرد. در وهله اول این بلوک‌های سبک هستند و فشار زیادی به سازه وارد نمی‌کنند و سازنده می‌توانند از فولاد و بتن کمتری استفاده کند. از طرف دیگر این بلوک‌ها نسبت به صوت و حرارت عایق هستند و پیمانکار می‌تواند از حجم عایق کمتری بهره ببرد و در هزینه کلی ساختمان صرفه‌جویی کند. در ضمن کار با این بلوک‌ها بسیار ساده است و چینش ساختمان زمان کمتری می‌برد.

در سقف و کف طبقات فوقانی:

سقف و کف طبقات فوقانی محل دیگری برای استفاده از بلوک اتوکلاو است. سبک بودن این بلوک‌ها باعث می‌شود وزن کلی سقف به شدت کاهش یابد. از طرفی عایق بودن آنها به این معنی است که انتقال صدا بین طبقه‌ها کم می‌شود و صدای پای طبقات فوقانی به طبقات زیرین منتقل نمی‌شود.

در قسمت‌های باربر ساختمان:

معمولاً پیمانکاران ترجیح می‌دهند که از این بلوک در قسمت باربر ساختمان استفاده نکنند. البته با توجه اینکه استحکام این بلوک‌ها کمتر است برای سازه‌های بزرگ که فشار بر روی بلوک کمتر است می‌توان از آنها استفاده کرد. توصیه می‌شود که همراه با این بلوک‌ها از سازه‌های حمایتی استفاده شود.

در نمای خارجی:

با توجه به عایق بودن بلوک اتوکلاو و سازگاری آن با مواد مختلفی از جمله گچ و سیمان، استفاده از آن در دیوارهای خارجی می‌تواند گزینه خوبی باشد. البته با توجه به اینکه امکان نفوذ رطوبت از طریق این بلوک‌ها وجود دارد توصیه می‌شود که همراه با آن از مواد عایق مختلفی استفاده شود.
اندازه‌های مختلف بلوک اتوکلاو باعث شده است که پیمانکاران این فرصت را داشته باشند که از آن در قسمت‌های مختلف ساختان استفاده کنند.

از طرفی ضخامت این بلوک‌ها متفاوت است و می‌توان این ضخامت را با توجه به نیاز پروژه تغییر داد. یکی از قابلیت‌های منحصربه فرد این بلوک که سایر بلوک‌ها از آن برخوردار نیستند، امکان برش دادن بلوک‌ها بدون شکستگی است. این بهترین فرصت برای معماران و طراحان ساختمانی است که پروژه‌ها را با توجه به سلیقه خود تغییر دهند و نهایت خلاقیت را به خرج دهند.

ابزار هبلکس

ابزار هبلکس

همیشه داشتن ابزار کارآمد و مناسب برای پیشبرد هر گونه پروژه و هدفی از جمله مسائل حیاتی و ضروری بوده است. ابزار هبلکس نیز برای انجام صحیح و کاملا تخصصی پروژه های دیوارچینی و بلوک چینی با هبلکس نیز از جمله‌ی این موارد است. شرکت هوملکس مفتخر است به عنوان برترین ارائه دهنده ابزار آلات هبلکس محصولات با کیفیت خود را با مدرن ترین تکنولوژی روز دنیا به مشتریان عزیز خود ارائه کند.

خرید ابزار هبکس

در صورت تمایل به خرید هریک از ابزار هبلکس یا بست هبلکس میتوانید به بخش فروشگاه محصولات هوملکس مراجعه کرده و پس از انتخاب و بررسی ویژگی‌های محصول مورد نظر آن را به سبد خرید خود اضافه کنید. همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال و یا مشاوره میتوانید با کارشناسان فروش هوملکس ارتباط برقرار کرده و قبل از خرید محصول مشاوره های لازم در خصوص انتخاب و خرید محصول را دریافت کنید.

مشخصات بلوک اتوکلاو شده

بلوک اتوکلاو شده عایق صوت است
بلوک اتوکلاو شده به دلیل روش ساخت منحصربه فرد و وجود تخلخل زیاد در ساختار آن باعث می‌شود که هوا به راحتی در داخل آن جریان یابد و نوعی عایق صوتی ایجاد کند. همان‌طور که در ساخت ساختمان‌های بزرگ توصیه می‌شود که کلیه شکاف‌ها و درزها پوشش داده شوند و از نفوذ صدا جلوگیری شود، در مورد این بلوک‌ها این قانون تفاوت دارد. در بدنه این بلوک‌ها حفره‌های نامتقارن باعث می‌شود که نوعی عایق نامنظم ایجاد شود و بلوک نسبت به صوت عایق باشد. این بلوک به خوبی نویز صدا را جذب می‌کند.

بلوک اتوکلاو شده عایق حرارت است:
بلوک اتوکلاو نسبت به سایر محصولات ساختمانی مانند سنگ‌ها دارای ویژگی‌های عایق حرارتی بسیار خوبی است و حتی با چشم پوشی از استاندارد می‌توان از آن بدون لایه عایق استفاده کرد. اما مهندسین و اداره استاندارد توصیه می‌کنند که از یک لایه عایق اضافی همراه با این بلوک استفاده شود. طبق محاسبات یک ضخامت 200 میلی‌متری از بلوک اتوکلاو نرخ آرش R برابر با 43/1 را ارائه می‌دهد و 5 درصد رطوبت را عبور می‌دهد. این درحالی است که استفاده ز یک لایه عایق باعث می‌شود که نرخ ارزش R به حدود 75/1 افزایش می‌یابد به مقدار استاندارد نزدیک می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود که همراه با این بلوک از یک لایه عایق استفاده شود.

بلوک اتوکلاو شده عایق رطوبت است:
ماهیت بلوک سبک و تخلخل زیاد بلوک اتوکلاو شده باعث می‌شود که به نوعی آسیب‌پذیر باشد. از طرفی اگر همراه با آن از یک لایه عایق رطوبت خوب استفاده نشود، امکان نفوذ رطوبت مستقیم به درون آن وجود دارد. شرایط آب و هوایی سخت این بلوک را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و در شرایط طبیعی نیز تخریب نمی‌شود، اما باید قبول کرد که مقاومت مکانیکی این بلوک‌ها کمتر است و رطوبت را از خود عبور می‌دهد. البته با توجه به وجود حفره‌های نامتقارن در این بلوک، می‌توان امیدوار بود که سرعت عبور رطوبت پایین باشد.